donderdag 29 september 2016

VTwonen & design beurs


Gister rende ik even een paar uurtjes rond op de VTwonen & design beurs in de RAI in Amsterdam. Vroeger (vorig jaar) heette deze beurs nog de Woonbeurs. Je kan nog gaan kijken tot en met 2 oktober. En er is veel leuks te vinden, al moet je soms even zoeken. Het VT Wonen-huis is dit keer zo groot dat het bijna een hele hal beslaat. Mooi, dat zeker. Alles lijkt uit kringloopwinkels te komen; 'gebruikt, stoer en robuust'. Veel gedroogde zaden, grassen, bessen en mooie bijzondere planten. Echt overal op de beurs planten! Heerlijk. Wat ik een beetje miste was creativiteit, vrolijkheid, humor. Vooral het 101 Wonen-huis gaf altijd veel kleur en frisheid, maar helaas is dat nu niet echt te vinden. Behalve dan bij Flexa, waar drie bloggers eigen kamertjes hebben gestyled met de nieuwe kleur van het jaar; Denim Drift. Wat een mooie kleur! At Home had dit jaar een mini-huisje, maar erg sfeervol. Hieronder wat plaatjes van wat mij opviel of wat mij inspireerde.

Machine geborduurd doek vol uitgebloeide Berenklauw

Kunstwerk van in stukjes gezaagde tijdschriften

Mooie kleurencombinatie

Combitex, buitenkant stand

Combitex, Zeeuws knoopje

Aquarel in de stand van Mulhouse, zo mooi!

At Home, gave kleuren

At Home, minituintje

Botanisch gebeuren in VTwonen-huis

VTwonen, structuren combinaties

VTwonen, kinderafdeling

VTwonen, creatief met bladzijden uit een boek, mooi!

VTwonen, heel mooi kunstwerk met verf, papierknipsels en foto's

VTwonen, een laatje aan de muur als kijkkastje

VTwonen, heel fragiel deze mooie grasjes

Flexa, Denim Drift, kleur van het jaar 2017
Flexa, kamertje Wimke

Flexa, kamertje Binti Home


Flexa, kamertje In My Attic
Hele mooie wand, echt meters lang, met de bijzonderste kleuren tropische bloemen

3 opmerkingen:

Irene zei

Dank voor het delen maar ik kan er niet echt dolenthousiast van worden Eline (te oud voor dat hippe gedoe??).
Kijk op TV naar de VT-wonen house-make-over en denk heel vaak "blij dat ze niet in mijn huis tekeer gaan"!
Ben wel heeeeel jaloers op die ladenkasten, die zou ik nou weer wel dolgraag hier op zolder hebben voor de hobby-spulletjes!

Fijne dag, xx Irene

Original handmade by Janneke zei

Ik kan me voorstellen dat je niet heel enthousiast bent geworden van de beurs. Alhoewel planten wel aan jou zijn toevertrouwd. Vorig jaar ben ik samen met mijn dochter geweest. Zij doet de opleiding Indoor design (interieur & vormgeving).
Helaas zijn we dit jaar niet in de gelegenheid, maar gelukkig geef jij ons een rondleiding!

Liefs Janneke

Debbie zei

Leuk om zo een glimp mee te krijgen an de beurs Eline!